08 // 01 // 2018
Kompetencje kulturowe rodziców a uczestnictwo w kulturze dzieci
Jak postrzeganie kultury i edukacji przez rodziców wpływa
na edukację kulturową ich dzieci? W jaki
sposób sytuacja rodziny (społeczna i ekonomiczna) oddziałuje na aktywność kulturalną dzieci, w szczególności na ich udział w zorganizowanych formach edukacji kulturowej, takich jak zajęcia dodatkowe? W jaki sposób twórcza i odbiorcza partycypacja rodziców w kulturze przekłada się na uczestniczenie w kulturze ich dzieci?
na edukację kulturową ich dzieci? W jaki
sposób sytuacja rodziny (społeczna i ekonomiczna) oddziałuje na aktywność kulturalną dzieci, w szczególności na ich udział w zorganizowanych formach edukacji kulturowej, takich jak zajęcia dodatkowe? W jaki sposób twórcza i odbiorcza partycypacja rodziców w kulturze przekłada się na uczestniczenie w kulturze ich dzieci?
Raport z badania liderów kultury w subregionie radomskim
Kim jest lider kultury? Jego relacja z instytucjami i innymi podmiotami, jego zadania oraz cechy charakterystyczne.
Pilotażowe badanie, które wypracowało metodę badawczą i będzie kontynuowane w pozostałych subregionach województwa mazowieckiego.
Pilotażowe badanie, które wypracowało metodę badawczą i będzie kontynuowane w pozostałych subregionach województwa mazowieckiego.
PRZEWODNIKI SUBIEKTYWNE - MAZOWSZE
Subiektywne przewodniki powstały
z myślą o osobach zainteresowanych „małą historią”, poszukujących nietypowego oblicza kulturowego
regionu. Pokazują Mazowsze wielu tradycji i wielu źródeł, zawierają
unikatową wiedzę o
najbliższych
„małych ojczyznach” regionu.
LINK http://www.mazowieckieobserwatorium.pl/mapa-kultury/mazowsze-przewodniki.html
z myślą o osobach zainteresowanych „małą historią”, poszukujących nietypowego oblicza kulturowego
regionu. Pokazują Mazowsze wielu tradycji i wielu źródeł, zawierają
unikatową wiedzę o
najbliższych
„małych ojczyznach” regionu.
LINK http://www.mazowieckieobserwatorium.pl/mapa-kultury/mazowsze-przewodniki.html
04 // 01 // 2017
Bardzo Młoda Kultura
Przedstawiamy raport z pierwszego roku realizacji wieloletniego programu Narodowego Centrum Kultury "Bardzo Młoda Kultura".
Raport przybliża cele i założenia programu Bardzo Młoda Kultura oraz kluczowe dla niego pojęcie edukacji kulturowej. Zawiera najważniejsze informacje dotyczące poszczególnych elementów realizacji programu.
Raport przybliża cele i założenia programu Bardzo Młoda Kultura oraz kluczowe dla niego pojęcie edukacji kulturowej. Zawiera najważniejsze informacje dotyczące poszczególnych elementów realizacji programu.
01 // 10 // 2016
Muzea Prywatne na Mazowszu. Badania wizualne
Badania wizualne muzeów prywatnych w woj. mazowieckim, przeprowadzone zostały w ramach Mazowieckiego Obserwatorium Kultury, powołanego przez Mazowiecki Instytut Kultury w Warszawie. Badania i analizy przygotował Ośrodek Badań Kulturowych działający przy Fundacji Ari Ari.
07 // 12 // 2015
Kultura jako czynnik rozwoju społecznego a polityki kulturalne polskich metropolii
Raport powstał na jesieni 2012r. Jest on poszukiwaniem odpowiedzi na pytania: czy polskie metropolie są świadome roli kultury jako sprawczego czynnika rozwoju lokalnego i czy w duchu tej świadomości kształtują swe polityki kulturalne?
.
.
26 // 10 // 2015
PODMIOTY KULTURY WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO 2012. RAPORT Z BADANIA
Pełna wersja raportu "Podmioty kultury województwa mazowieckiego 2012", podsumowującego badania prowadzone w ramach projektu "Kierunek Kultura 2012". Badania realizowane przez Mazowieckie Centrum Kultury i Sztuki w partnerstwie z Fundacją "Obserwatorium".