Zespół Fundacji Culture Shock (Paulina Jędrzejewska, Monika Stec, Sylwia Żółkiewska) zrealizował pierwsze w Polsce badanie społeczne na temat czynników sukcesu polskich aplikacji i gier mobilnych z obszaru kultury i sztuki oraz polskich firm branży kreatywnej odpowiedzialnych za ich powstanie. Do badania zostały wybrane następujące aplikacje mobilne: DailyArt, Explain Everything, Foldify, Going, PKL Kasprowy Wierch, Konkurs Chopinowski, Legimi.
Przeprowadzona analiza pozwoliła na opisanie dobrych praktyk oraz rekomendacji dla istniejących i nowo powstałych firm z sektora kreatywnego w zakresie tworzenia, zarządzania, finansowania i promowania aplikacji lub gier mobilnych. Jest to tym ważniejsze, że stale rośnie liczba aplikacji mobilnych oraz firm, które je produkują, a tylko niewielka część z nich osiąga komercyjny sukces.
Na konferencję prasową zapraszamy w szczególności przedstawicieli polskiej branży kreatywnej, osoby odpowiedzialne za promocję, pozyskiwanie dofinansowania i zarządzanie aplikacjami, inwestorów, studentów i studentki kierunków związanych z tematyką aplikacji i gier mobilnych, naukowców i naukowczynie, dziennikarzy i dziennikarki, blogerów i blogerki oraz entuzjastów tematu.
Pełny raport w j.polskim i angielskim do pobrania już wkrótce: www.cultureshock.pl
Warszawa, 19 grudnia 2017 r., w godz. 11:00-12:00 Centrum Kreatywności Targowa, Targowa 56 Więcej informacji: http://cultureshock.pl/pl/projekty/kultura-biznes-aplikacje-badanie/
Wydarzenie na FB: https://www.facebook.com/events/747158595490649/
Projekt współfinansowany jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.