Zainaugurowany w roku 2013 konkurs powstał po to, aby uhonorować tych, którzy takie działania w Polsce już podejmują i tym samym przyczyniają się do budowania dobrych praktyk w zakresie zarządzania migracjami. Laureatem pierwszej edycji konkursu w kategorii „instytucja” - za prowadzenie działań na rzecz integracji migrantów i budowanie dobrych praktyk w zakresie zarządzania migracjami - zostało m.st. Warszawa.
Kto może zgłaszać kandydatów w konkursie?
Instytucje publiczne, organizacje pozarządowe, instytucje naukowe i badawcze oraz firmy zajmujące się bezpośrednio lub pośrednio tematyką migracyjną na polu społecznym, gospodarczym, prawno-politycznym lub kulturalnym. Przykładowo zgłoszeń dokonać mogą organizacje pozarządowe, firmy, miasta i gminy, instytucje publiczne, media, etc. Zgłosić można kandydaturę zarówno swojej organizacji (w kategorii Instytucja) lub jej przedstawiciela (w kategorii Osoba) bądź dokonać zgłoszenia innej instytucji lub osoby trzeciej - takie zgłoszenie musi być jednak poprzedzone uzyskaniem zgody zgłaszanej instytucji / osoby.
W jaki sposób można dokonać zgłoszenia kandydatów?
Aby zgłosić kandydatów w konkursie, należy:
- wejść na stronę www.złotewachlarze.pl
- wypełnić formularz zgłoszeniowy, podając dane instytucji zgłaszającej, dane kandydata oraz uzasadnienie wyboru (do 6 000 znaków ze spacjami) przedstawiające działania podejmowane przez zgłoszoną osobę / instytucję oraz ich wpływ na integrację migrantów w Polsce, stymulowanie rozwoju społeczno-gospodarczego poprzez migracje lub budowania dobrych praktyk w zakresie zarządzania migracjami w Polsce
- wysłać zgłoszenie oraz potwierdzić je klikając na link w otrzymanej wiadomości e-mail
Termin przyjmowania zgłoszeń: 26 listopada br. Ogłoszenie laureatów konkursu oraz wręczenie statuetek Złotych Wachlarzy odbędzie się 16 grudnia 2017.
Regulamin konkursu dostępny na www.złotewachlarze.pl
Partnerami w realizacji tegorocznej edycji konkursu jest Miasto Stołeczne Warszawa, Business Center Club oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu.