
Program Towarzyszenia indywidualnego to program rozwojowy dla osób zarządzajacych małymi instytucjami kultury z województwa mazowieckiego.
Wspieramy i wzmacniamy liderki i liderów stawiających pierwsze kroki na stanowisku kierowniczym w rozwoju i w radzeniu sobie w wybranych przez nich wyzwaniach zarządczych. Program jest tworzony wspólnie z jego uczestniczkami i uczestnikami w oparciu o bieżące potrzeby. W formule Programu indywidualnego towarzyszenia znajdują się: indywidualne konsultacje eksperckie on-line, wizyta konsultacyjna ekspertki w siedzibie instytucji Uczestniczki_ka, sieciowanie z instytucjami kultury o podobnym charakterze.
Dla kogo są Towarzyszenia indywidualne?
Dla osób zarządzających instytucjami kultury z woj. mazowieckiego:
- z gmin do 30tys. mieszkańców,
- które zaczęły pełnić funkcję zarządczą w okresie 1 stycznia 2020r. - 1 stycznia 2025r.
- jest to ich pierwsza praca na stanowisku zarządczym
- posiadają kontrakt do min. kwietnia 2026r.
Na czym polega udział w Programie Towarzyszenia?
Udział w Programie Towarzyszenia to możliwość skorzystania z wiedzy i doświadczenia ekspertek posiadających wieloletni staż pracy na stanowisku dyrektorskim, aby wzmocnić się w swojej liderskiej roli, skutecznie realizować cele i zadania instytucji i budować satysfakcjonującą współpracę z zespołem zarządzanej instytucji.
W ramach Programu zapewniamy:
- udział w wyjeździe otwierającym Program Towarzyszenia w dniach 7-8 kwietnia 2025 r.;
- 6h (min. 4 spotkania) indywidualnych konsultacji eksperckich on-line lub na żywo zrealizowanych w terminie od kwietnia do czerwca;
- wizyta ekspertki_ta u Uczestniczki_a Programu Towarzyszenia;
- udział w wizycie w instytucji ekspertki_ta dla Uczestniczki_a Programu Towarzyszenia.
Udział w programie jest bezpłatny.
Przesyłając zgłoszenie Uczestniczka/Uczestnik zobowiązuje się do zapewnienia warunków na skupioną, uważną i zaangażowaną pracę podczas trwania spotkań: stabilny dostęp do internetu, działający mikrofon i kamerkę, prywatna przestrzeń.
Terminy spotkań konsultacyjnych oraz wizyt są ustalane indywidualnie przez Uczestniczkę_ka i ekspertkę.
Kim są ekspertki, które będą wspierały Uczestniczki Programu?
To osoby z kilkunastoletnim doświadczeniem zarządzania w instytucjach kultury, doceniane przez swoje zespoły, organizatorów oraz środowisko branżowe.
Przykładowe obszary konsultacyjne:
- Jak motywować pracowników, aby skutecznie realizować cele i zadania instytucji?
- Jak skutecznie delegować obowiązki, aby efektywnie wykorzystać zasoby i rozwijać kompetencje pracowników?
- Jak stosować Prawo pracy, aby skutecznie realizować zadania instytucji? Gdzie szukać informacji, transparentne warunki zatrudnienia, elastyczne formy zatrudnienia.
- W jaki sposób planować i wdrażać zmiany w instytucji, aby były przyjęte przez zespół? Analiza potrzeb i celów, komunikacja, planowanie, zarządzanie oporem i tworzenie kultury zmian.
- Zarządzanie zespołem. System ocen pracowniczych: okresowe i roczne
- O komunikacji w zespole, która wspiera współpracę.
Jak się zgłosić?
Nabór do Programu jest dwuetapowy:
I etap: 25.02 - 13.03 - przesyłanie formularzy zgłoszeniowych
Do 18 marca pojawi się informacja o wynikach I etapu.
II etap: 24.03, 25.03, 27.03 - rozmowy on-line z osobami, które przeszły do II etapu naboru (rozmowa on-line to ok. pół godzinne spotkanie, termin będzie ustalany indywidualnie z każdą z osób)
Wyniki naboru do 31 marca.
Regulamin naboru i udziału w Programie znajduje się w dole strony.
Zapraszamy!
Nabór zakończony
Koordynatorka:
Natalia Roicka
Mazowieckie Obserwatorium Kultury
tel./SMS 601 668 314
e-mail n.roicka@mik.waw.pl
Załączniki: