Agnieszka Kuźmińska – z zawodu nauczyciel geografii, a od wielu lat doświadczony samorządowiec. Jako nauczyciel współtworzyła oraz wydała materiały metodyczne dla nauczycieli, prowadziła szkolenia oraz zarządzała szkołą. Jako samorządowiec pracowała w samorządzie gminnym, powiatowym oraz wojewódzkim. Promuje Mazowsze, w szczególności działalność kulturalną oraz edukacyjną instytucji i stowarzyszeń. W latach 2015- 2018 oraz od maja 2024r. roku zastępca Dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie. W imieniu Zarządu Województwa Mazowieckiego monitoruje działalność 30 instytucji kultury, dla których organizatorem jest Samorząd Województwa Mazowieckiego. Członek Rad Muzealnych – Muzeum Sportu i Turystyki oraz Państwowe Muzeum Archeologiczne w Warszawie. Wspiera organizacje pozarządowe, kluby sportowe, stowarzyszenia, działa w akcjach charytatywnych.Szydełkuje, a także gra w brydża sportowego.
Magdalena UIejczyk – absolwentka Kulturoznawstwa w Instytucie Kultury Polskiej Uniwersytetu Warszawskiego, podyplomowych studiów – Menedżer Kultury w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, podyplomowych studiów w zakresie Public Relations realizowanych wspólnie przez Uniwersytet Warszawski i Polską Akademię Nauk. Ukończyła także podyplomowe studia Life Coaching Start Up realizowane przez Collegium Civitas. Od zakończenia studiów związana była z warszawskim samorządem. W latach 2015-2019 pracowała jako naczelniczka Wydziału Kultury i Promocji w Urzędzie Dzielnicy Bielany. W tym okresie odpowiedzialna była m.in. za stworzenie kompleksowej wizji Planu Rozwoju Kultury dla Dzielnicy Bielany. Współtworzyła mapę działań kulturalnych na Bielanach oraz pierwszą Bielańską Galę Kultury, której założeniem było docenienie środowiska działającego na rzecz rozwoju kultury w dzielnicy. Od września 2020 r. pełni funkcję dyrektorki Mazowieckiego Instytutu Kultury. Od początku pracy w MIK, Magdalena Ulejczyk podkreśla wyjątkową rolę Mazowieckiego Instytutu Kultury jako instytucji badawczej oraz wspierającej kadry kultury w Warszawie i na Mazowszu. Już w pierwszych latach kierowania Instytutem doprowadziła do ustanowienia MIK jako nowoczesnego ośrodka edukacji kulturalnej, integrującego działania badawcze, animacyjne i kulturotwórcze oraz realizującego zadania instytucji artystycznej, w której szczególny nacisk położony jest na dostępność i inkluzywność.
Anna Grędzińska – laureatka konkursu Mazowiecki Menedżer Kultury 2023 w kategorii I, absolwentka Informacji Naukowo-Technicznej i Bibliotekoznawstwa Wydziału Nauk Historycznych na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Zarządzania dla twórców, artystów i animatorów kultury na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Prawa Pracy na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Obecnie kontynuuje naukę w Collegium Civitas, gdzie uczęszcza na studia podyplomowe „NVC w organizacjach” (Porozumienie bez Przemocy wg M. Rosenberga). Od 2018 roku jest członkinią Rady Naukowej Biblioteki Publicznej m.st. Warszawy – Biblioteki Głównej Województwa Mazowieckiego w Warszawie. Ponadto, od 2023 roku działa w Stowarzyszeniu Dyrektorek i Dyrektorów Bibliotek INICJATYWY. Systematycznie rozwija swoje kompetencje w obszarze prawa pracy, efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi, rekrutacji i selekcji pracowników, motywowania pracowników oraz udzielania informacji zwrotnej, biorąc udział w kursach i szkoleniach. Od 2010 roku pełni funkcję dyrektorki Biblioteki Publicznej w Dzielnicy Wola m.st. Warszawy. W swojej pracy zawodowej kładzie duży nacisk na rozwój pracowników i pracowniczek, ciągłe doskonalenie jakości usług oraz poszerzanie oferty kulturalnej dla użytkowników Biblioteki na Woli. Z pasją angażuje się w zmiany i modernizację infrastruktury placówek bibliotecznych na terenie dzielnicy (19 filii). Jej motto zawodowe brzmi „Biblioteka to możliwości bez granic”.
Dariusz Falana – dyrektor Ośrodka Kultury w Górze Kalwarii i zamku Książąt Mazowieckich w Czersku; absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. We wszystkich etapach życia, działania zawodowe i społeczne opiera na kreowaniu i realizowaniu zadań głównie w roli lidera, osoby zarządzającej większymi czy mniejszymi grupami ludzi. Ma za sobą dwudziestoletnią pracę na stanowiskach kierowniczych w jednostkach samorządu terytorialnego: Ośrodek Kultury w dzielnicy Wesoła m.st. Warszawy – dyrektor 2000-2006, Konstanciński Dom Kultury – zastępca dyrektora 2009 – 2015, Ośrodek Kultury w Górze Kalwarii – dyrektor 2015 do dziś. W latach 1995–2000 i 2006–2009 pracował w studiu filmowym na stanowisku kierownika produkcji. Dialog, wolność, empatia, rzetelność, odpowiedzialność za słowa, kreatywność, odwaga to cechy, które codziennie wykorzystuje w swoich aktywnościach. Lider wielu projektów zarówno z młodzieżą, jak i z dorosłymi, o zasięgu mikro i makroregionalnym. Twórca i organizator wielu festiwali, koncertów, warsztatów. Poprzez wspólne realizacje projektów zbudował z wieloma liderami trwałe związki, owocujące następnymi działaniami. Ma na koncie współpracę z organizacjami na wszystkich szczeblach od rządowych, samorządowych po osoby samodzielnie działające. Swoją wiedzę pogłębiał jako słuchacz 1 edycji Programu Przywództwa Społecznego w Studium Obywatelskim im. Pawła Adamowicza i 31. edycji Szkoły Liderów Politycznych. Otrzymał tytuł Menadżera Kultury Mazowsza 2023. Odznaczony w 2015 roku Brązowym Krzyżem Zasługi za osiągnięcia artystyczne nadanym przez Prezydenta RP.
dr Bartłomiej Brach - antropolog organizacji, doktor nauk o zarządzaniu. Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Prowadził i uczestniczył w 20+ projektach badawczych, realizowanych dla takich przedsiębiorstw jak CD PROJEKT, Polpharma, ING, x-kom czy Galeria Wypieków Lubaszka. Projekty te miały na celu pogłębienie wiedzy o pracownikach (źródła motywacji, poziomy satysfakcji), charakterystykę organizacji (kultura, autowizerunek) czy ewaluację procesów wewnętrznych (wdrożenie nowego modelu pracy). Laureat nagrody na Kongresie Badaczy organizowanego przez Polskie Towarzystwo Badaczy Organizacji za badania doświadczenia pracy zdalnej w czasie pandemii.
Małgorzata Mostek-Łączyńska - koordynatorka projektów kulturalnych, kulturoznawczyni, praktyczka. W latach 2010-2015 współpracowniczka Instytutu Adama Mickiewicza odpowiedzialna za produkcję projektów teatralnych oraz promocyjnych za granicą. W latach 2014-2018 pełniła funkcje kierownicze w teatrach w Kaliszu (kierownik operacyjny), Bielsku-Białej (wicedyrektor ds. administracyjnych i finansowych) oraz Żydowskim w Warszawie (wicedyrektor ds. administracyjnych). Absolwentka Studiów Menadżerskich z elementami coachingu na Uniwersytecie Śląskim, uczestniczka warsztatów z zarządzania instytucjami, absolwentka międzynarodowego kursu z planowania strategicznego dla operatorów kultury. Pracowała także jako główny specjalista ds. pozyskiwania funduszy w Teatrze Ateneum oraz jako koordynator finansowy międzynarodowych projektów dofinansowanych z UE (program Kreatywna Europa) w Teatrze Powszechnym. Prowadzi konsultacje w zakresie przygotowania wniosków o granty, opracowania strategii organizacji oraz jej implementacji, realizuje także audyty organizacyjne i wspiera procesy tworzenia dokumentacji wewnętrznej w instytucjach i organizacjach. Obecnie pracuje w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego.