A- A A+
vimeo facebook
Znaleźć szczelinę, czyli o projektowaniu edukacji kulturalnej w szkole.
30 // 01 // 2017
Znaleźć szczelinę, czyli o projektowaniu edukacji kulturalnej w szkole.
Aleksandra Antoniuk (Stowarzyszenie Pedagogów Teatru)

Czy i co odpuszczać? Czy i co negocjować? Z kim i jak ustalać zasady współpracy? Kim jesteś w szkole dla dorosłych, kim dla dzieci, a kim dla ich rodziców? Co projektujesz – zajęcia, warsztaty, lekcje, doświadczenia? Jaka rolę w twoich działaniach gra przypadek?
Jako Stowarzyszenie Pedagogów Teatru od kilku lat realizujemy projekty z zakresu edukacji teatralnej, w tym te łączące szkoły i teatry. Chcemy podzielić się doświadczeniami z najnowszego działania – Pracowni Małego Teatru. Przykład ten posłuży nam do wspólnego zadania sobie pytania o to, czy szkoła jako instytucja jest podatnym gruntem do realizacji projektów kulturalnych.

Aleksandra Antoniuk – absolwentka Wydziału Pedagogicznego na Uniwersytecie Warszawskim i Instytutu Kultury Polskiej. Członkini kolektywu Performeria Warszawy i Stowarzyszenia Pedagogów Teatru. W okresie od lutego 2015 do sierpnia 2016 specjalistka ds. edukacji w Teatrze Fredry w Gnieźnie. Współpracowała z Instytutem Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie oraz z Teatrami: Powszechnym im. Zbigniewa Hübnera w Warszawie, Dramatycznym m. st. Warszawy im. Gustawa Holoubka, Teatrem Baj w Warszawie, Teatrem Wiejskim „Węgajty”, Teatrem Pinokio w Łodzi, Teatrem Polskim im. Hieronima Konieczki w Bydgoszczy, TR Warszawa. Praktykantka w brytyjskim teatrze New Vic Theatre w Newcastle-under-Lyme. Uczestniczka programu kontakt improwizacji autorstwa Joerga Hassmana i Daniela Wernera w Tanzfabrik w Berlinie.