A- A A+
vimeo facebook
Jak angażować dzieci za pośrednictwem sieci? Czyli kilka dobrych rad dla zdalnych animatorów kultury.
27 // 05 // 2020
Jak angażować dzieci za pośrednictwem sieci? Czyli kilka dobrych rad dla zdalnych animatorów kultury.
NABÓR ZAKOŃCZONY

Data: 27 maja

Miejsce spotkania:  platforma ZOOM

Godziny: 15.30-17.00

Zapraszamy do oglądania streamingu z wydarzenia na żywo na profilu FB Mazowieckiego Obserwatorium Kultury.

Webinarium będzie tłumaczone na Polski Język Migowy.

 

Zaledwie po kilku dniach od zamknięcia muzeów, filharmonii, oper, teatrów czy bibliotek w sieci pojawiła się bogata oferta umożliwiająca kontakt z kulturą ONLINE. Muzea udostępniły swoje zbiory zwiedzającym, proponują wirtualne spacery, wykłady, koncerty. Część z nich przygotowała także specjalną ofertę edukacyjną dla dzieci i młodzieży. Jedną z prężniej działających instytucji w sieci okazało się Muzeum POLIN.

Po ponad 10 tygodniach kwarantanny zdobyliśmy doświadczenie w pracy zdalnej. Przygotowaliśmy cykle wirtualnych spacerów, spotkań i wykładów, przeprowadziliśmy jedną z większych kampanii społecznych „Żonkile” w 77. rocznicę wybuchu postania w Getcie Warszawskim, otworzyliśmy radio, ale co najważniejsze przeprowadziliśmy ponad 300 warsztatami online dla blisko 3,5 tys. dzieci i młodzieży.

Chcemy podzielić się naszymi doświadczeniami. Opowiemy o blaskach i cieniach pracy zdalnej. Pokażemy dobre praktyki, przećwiczymy sposoby komunikacji i angażowania uczestników warsztatów zdalnych.

Program webinaru:

  1. Poznajmy się
  2. O organizacji. Czyli, jak zaprojektować, zorganizować i wypromować zajęcia dla dzieci i z dziećmi ONLINE.
  3. Praktyczny poradnik zdalnego animatora. Wymiana dobrych praktyk i praktyczne ćwiczenia.

Prowadzenie:

Anna Czerwińska – kierowniczka Sekcji Edukacji Szkolnej i Rodzinnej w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, kuratorka wystawy czasowej dla dużych i małych dorosłych pt. „W Polsce króla Maciusia. 100-lecie odzyskania niepodległości” (8 listopada 2018 – 1 lipca 2019r. Muzeum POLIN), W latach 2004 – 2016 pracowała w Fundacji Centrum Edukacji Obywatelskiej zajmującej się upowszechnieniem wiedzy i umiejętności kluczowych dla społeczeństwa obywatelskiego. Jest autorką tekstów i materiałów edukacyjnych, programów szkoleń i kursów. Absolwentka Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych UW, historyczka sztuki, trenerka.

Renata Płotczyk - pedagog terapeuta. Dziewiętnaście lat pracy w turystyce – organizacja wyjazdów od A do Z, przewodniczka z uprawnieniami na wiele obiektów muzealnych w Warszawie i na Mazowszu, pilot wycieczek, animatorka. Organizatorka gier miejskich po Warszawie oraz aktywnych form zwiedzania wystaw w różnych muzeach. Duże doświadczenie w układaniu programów zielonych szkół i pakietów edukacyjnych powtórkowych dla uczestników. Przez lata wykładowca na kursach zawodowych dla pilotów wycieczek i przewodników miejskich. Ukończony kurs dla edukatorów w Zamku Królewskim w Warszawie.  Od kilku lat pracuje jako edukatorka i przewodniczka w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Autorka ścieżek tematycznych, spacerów po Muranowie, scenariuszy zajęć dla dzieci, kart pracy. Ostatnio edukatorka warsztatów on-line dla szkół i rodzin :)

 

Kontakt w sprawie webinarium:

Natalia Roicka

Dział Edukacji

Mazowiecki Instytut Kultury

tel. 601 668 314

e-mail n.roicka@mik.waw.pl

  • Brak komentarzy