vimeo facebook
Webinaria

W tym roku, w kwietniu, we współpracy z Centrum Edukacji Obywatelskiej organizujemy dla Was 3 nowe seminaria online: 

4 kwietnia - Małgorzata Leszko, Osiedle Przyjaźń, Budowanie partnerstw lokalnych

Dowiesz się: od czego zacząć poszukiwania sojuszników w społeczności lokalnej? jak rozpoznać ludzi-instytucje i jak ich angażować? czy brak finansów może być mocną stroną działania? Dzięki webinarium poznasz nieoczywiste przykłady czerpania z zasobów lokalnych społeczności, zrozumiesz specyfikę pracy z partnerami lokalnymi (także grupami nieformalnymi) oraz różnicę między wsparciem a partnerstwem w działaniu. 

ProwadzącaMałgorzata Leszko – trenerka i animatorka lokalna z warszawskiego Osiedla „Przyjaźń”. Od 2014 roku angażuje się w pracę ze swoją społecznością lokalną, skupiając się na wzmacnianiu więzi sąsiedzkich oraz wspieraniu mieszkańców w ich własnych oddolnych działaniach. Jest jedną z inicjatorek i liderek Archiwum Społecznego Osiedla Przyjaźń, które wyróżnione zostało nagrodą S3KTOR na najlepszą inicjatywę pozarządową 2015 roku w kategorii społeczność lokalna. Na co dzień pracuje w Centrum Edukacji Obywatelskiej, w którym koordynuje m.in. program dotyczący rozwijania wolontariatu  w szkołach. 

 

 

18 kwietnia - Agata Lisowicz-Wala, GOK w Suszcu, Współpraca animatorów kultury z samorządem lokalnym

Jak nawiązać współpracę z samorządem? Jakie są dodatkowe mechanizmy finansowania inicjatyw lokalnych? Czy poza finansami można skorzystać z pomocy w innych obszarach, a jeśli tak to jakie to obszary? Tego wszystkiego dowiesz się w czasie webinarium. Zyskasz także informacje o współpracy ze szkołami, budowaniu relacji i projektach realizowanych w przestrzeni publicznej. 

Prowadząca: Agata Lisowicz-Wala – od roku 2009 Dyrektorka Gminnego Ośrodka Kultury w Suszcu, absolwentka Zarządzania w kulturze na Uniwersytecie Jagiellońskim, Sztuki Sakralnej na Uniwersytecie Papieskim, fizjoterapii na AWF w Krakowie, Członkini Forum Kraków, Członkini Forum Animatorów Kultury Województwa Śląskiego, Członkini Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Ziemia Pszczyńska, od 2017 roku animatorka Centrum Aktywności Lokalnej w programie Dom Kultury + Inicjatywy Lokalne, Członkini Stowarzyszenia Absurdalny Kabaret wspierającego działalność kulturalną osób z niepełnosprawnościami. Absolwentka X edycji programu dla liderów społecznych Liderzy PAFW.

 

 

24 Kwietnia - Małgorzata Minchberg, Olga Gronowska-Pszczoła, Współpraca międzyśrodowiskowa: artysta w szkole.

Jak wygląda idealny proces współpracy pomiędzy artystą a szkołą? Jak najlepiej przeprowadzić projekt artystyczno-edukacyjny dla młodzieży? O swoich doświadczeniach opowiedzą: nauczycielka – Olga Gronowska-Pszczoła i artystka wizualna – Małgorzata Minchberg.

Prowadzące:

Olga Gronowska-Pszczoła – nauczycielka języka polskiego i pedagożka resocjalizacyjna pracująca w Młodzieżowym Ośrodku Wychowawczym nr 4 w Warszawie; liderka Szkoły Tolerancji w Centrum Edukacji Obywatelskiej. Wyróżniona w IX edycji Nagrody im. Ireny Sendlerowej za Naprawianie Świata. Wraz ze swoimi podopiecznymi realizuje projekty dotyczące kultury Żydów, historii getta warszawskiego, Miejsc Pamięci, wielokulturowości i antydyskryminacji.

Małgorzata Minchberg – artystka wizualna, edukatorka i animatorka kultury, stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w dziedzinie upowszechniania kultury, Laureatka I Warszawskiej Nagrody Edukacji Kulturalnej. Edukuje do sztuki i przez sztukę. Z pasją zajmuje się pielęgnowaniem postaw twórczych ludzi niezależnie od wieku, wykształcenia czy zdolności. W swoich działaniach zestawia różne dyscypliny sztuki, dziedziny nauki, środowiska i pokolenia. Autorka i współautorka licznych projektów artystyczno-edukacyjnych, zrealizowanych przy współpracy z warszawskimi instytucjami kultury.

 

 

Zachęcamy do udziału i tym sposobem współtworzenia webinarium na żywo. Nagrania, tak samo, jak w 2016 roku będą dla Was dostępne na tej stronie. 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Trzeba tylko chcieć. Trzeba tylko poświęcić swój własny czas i  chcieć pracować z uczniami, żeby realizować swoją pasję. Jak to wszystko zagra - gwarantuję sukces.

To jest innowacja edukacyjna, to jest dla dzieci nowość.

Kiedy mówi się o naszej szkole, że uczniowie potrafią różne rzeczy robić, wszyscy są nastawieni pozytywnie. Po tego typu wydarzeniach nie miałem problemu, żeby iść i od dyrekcji uzyskać jakieś pieniądze, bo potrzebuję na przykład na nagrody w konkursie filmowym. Całkiem inaczej będą na Państwa patrzeć  w organie prowadzącym czy burmistrz czy prezydent miasta - dlatego, że was widać.

Krzysztof Fortuna - nauczyciel z Darłowa w województwie zachodniopomorskim opowiada o swoich projektach filmowych realizowanych w szkole z uczniami. Obejrzyj i posłuchaj o drodze od potrzeby do wynalazku, zainspiruj się.

 

 

 

Media społecznościowe coraz częściej zastępują nam tradycyjne media w codziennym użytkowaniu. Ich potencjał nie jest jednak w pełni wykorzystywany przez animatorów kulturowych.

Gabriela Kunert - ekspertka w sprawach mediów społecznościowych, podpowiada jakie są praktyki wykorzystania tak nieoczywistych mediów jak Instragram, Pinterest czy nawet Tinder w promocji projektów i kampanii społecznych.

Webinarium zawiera praktyczne wskazówki dotyczące prowadzenia fanpage organizacji i komunikowania się z odbiorcami za pomocą Facebooka.

 

 

 

 

Postanowiłam coś z tym zrobić...

Brzmi znajomo? Też chcesz coś z tym  zrobić?

Szukasz inspiracji albo zastanawiasz się jak inni prowadzą projekty z edukacji kulturowej? Mamy dla Ciebie kilka znakomitych przykładów.

Obejrzyj zapis webinarium z 2016 roku poprowadzone przez Katarzyną Zabłocką - nauczycielkę, wykładowczynię akademicką, performerkę, która opowiada o projektach, które zrealizowała na Podlasiu ze swoimi uczniami z liceum plastycznego w Supraślu.