A- A A+
vimeo facebook
Zbuduj Publiczność
Zbuduj Publiczność
Cykl szkoleń z audience development - budowy/rozwoju publiczności - przeznaczony dla podmiotów kultury na Mazowszu.

Projekt został zrealizowany w 2016 roku. Kolejne edycje wkrótce. 

O audience development

Audience development, czyli budowanie/rozwój publiczności to wywodząca się z państw anglosaskich metoda, a właściwie model funkcjonowania stawiający odbiorcę w sercu działań organizacji/instytucji kultury.

Różnego rodzaju działania angażujące publiczność (także w zakresie promocji) wynikają więc bezpośrednio z wizji i misji organizacji oraz są z nimi spójne. Nie jest to więc zestaw tricków/sztuczek mających na celu jedynie zwiększanie frekwencji, ale proces angażujący wszystkich ludzi

w organizacji. Proces “krojony na miarę”, inny w przypadku każdej organizacji, wymagający podjęcia świadomych decyzji odnośnie celów w zakresie budowania publiczności, a następnie wypracowanie odpowiednich narzędzi do ich realizacji. 

Publicznością w rozumieniu koncepcji audience development są wszyscy odbiorcy działań organizacji zajmujących się kulturą i sztuką: goście, czytelnicy, słuchacze, widzowie, uczniowie, studenci, partnerzy i sponsorzy.

 

Projekt w kilku krokach:

KROK 1: Rekrutacja (marzec/kwiecień)

Ważnym elementem przygotowań do udziału w projekcie będzie wypełnienie rozszerzonego formularza zgłoszeniowego*, który jest także diagnozą organizacji pod kątem pracy z publicznością.

Jego analiza pozwoli na lepsze przygotowanie warsztatów pod kątem konkretnych potrzeb uczestników. 

 

KROK 2: Warsztaty wprowadzające do koncepcji audience development (maj/czerwiec)

Grupa: przedstawiciele wszystkich organizacji uczestniczących w projekcie

Czas: 8 czerwca 2016 9.00-17.00 

Miejsce: MIK, ul. Elektoralna 12, Warszawa 

Podczas warsztatów omówione zostaną takie kwestie jak:

- organizacje zorientowane na publiczność

- fakty i mity dotyczące publiczności

- co wiemy i czego nie wiemy o swojej publiczności

- publiczność w liczbach 

- przykłady zastosowania audience development w praktyce

- strategia budowania publiczności

- badania publiczności

- segmentacja publiczności

 

KROK 3: Konsultacje indywidualne (lipiec-wrzesień) wybrane dni 

Wszyscy zainteresowani, którzy mają konkretne wyzwania/problemy/wątpliwości związane ze specyficzną sytuacją w odniesieniu do pracy z publicznością w swojej organizacji/instytucji będą mogli liczyć na możliwość spotkania i indywidualnych konsultacji w siedzibie MIKu w wyznaczonych terminach. Każda z organizacji będzie miała okazję na jednorazowe indywidualne konsultacje. Na każde ze spotkań przewidziane są 4h (może być mniej, a jak wyjdzie więcej to też nic się nie stanie;) Podobnie jak w przypadku warsztatów, możecie przyjechać większym składem. Możemy też wcześniej ustalić co jest do zrobienia, żeby spotkanie zakończyło się konkretnymi wypracowanymi rozwiązaniami. 

Będziemy przesyłać kalendarz z dostępnymi terminami do wyboru. 

 

KROK 4: Wspólne warsztaty pogłębiające (październik/listopad)

Grupa: przedstawiciele wszystkich organizacji uczestniczących w projekcie.

Czas: dwa dni (dokładny termin zostanie podany w późniejszym terminie) 

Miejsce: MIK

 

Warsztaty w formule zaprojektowanej przez Fundację Impact. W całości opierają się o praktyczną pracę uczestników. Ich celem jest danie przedstawicielom organizacji/instytucji kultury możliwości zobaczenia na własne oczy jak problematyczne, czy wręcz mylne może być używanie standardowego kategoryzowania publiczności w schemacie “młodzież”, “seniorzy”, “rodzice” etc., przetestowania różnego rodzaju rozwiązań w praktyce - od badania potrzeb, profilowania do stworzenia różnego rodzaju narzędzi/działań/rozwiązań.

Warsztaty staną się też możliwością do odświeżenia umiejętności zdobytych przez organizacje podczas zeszłorocznego cyklu szkoleniowego poświęconego badaniom. 

 

 

Koordynatorka projektu
Magdalena Różycka 
m.rozycka@mik.waw.pl 
22 5864225 

  • Brak komentarzy